Ibland blir det fel och då vill man snabbt och enkelt kunna ångra sitt köp. För att vi ska kunna godkänna ett ångrat köp behöver vissa kriterier vara uppfyllda, så läs igenom dessa punkter innan ni skapar ett ärende.
Du vet väl att du enkelt kan registrera din retur själv via ditt medlemskonto?
Här får du tillgång till din orderhistorik kan enkelt ladda ner dina kvitton.
Som medlem får du även 365 dagars returrätt. Icke medlemmar har 30 dagars returrätt.
För tillverkningsvaror gäller ingen ångerrätt. På produktsidan kan du hitta information om din produkt är en tillverkningsprodukt.
Klicka här för att läsa mer om specialtillverkade produkter.
Behöver du hjälp med att registrera din retur är du förstås varmt välkommen att kontakta vår kundservice.
- Varan skall vara i nyskick. Den får ej vara märkt eller på annat sätt förändrad mot när man packade upp den.
- Instruktionsböcker eller andra medföljande tillbehör (batterier/laddare/vindskydd) måste vara komplett.
- Produkten får inte vara registrerad hos tillverkaren (gäller ej Festool)
- Produktens originalkartong måste vara hel och utan fläckar
- Produktens originalkartong får ej vara tejpad/målad/eller på annat sätt märkt
- När du returnerar en produkt till oss så skall produkten emballeras väl och endast genomskinlig tejp får användas direkt på originalkartongen (t.ex verktygspaket/kompressorer el liknande som endast levererats i sin originalkartong)
- Försändelsen skall returneras som företagspaket då vi inte har möjlighet att hämta rek eller paket till ombud.
- Från det att din retur är registrerad har 30 dagar på dig att genomföra din retur.
Eventuell värdeminskning
Observera att alla punkter ovan måste vara uppfyllda för att nyttja ångrat köp. Vi förbehåller oss rätten att efter kontroll av varans skick vid retur att fakturera eventuell värdeminskning som produkten fått på grund av oaktsam hantering av dig som kund.
Köpa frakthandling/QR-kod för retur
När du köper en frakthandling från oss, börjar vi alltid med att maila dig en QR-kod som du sedan kan scanna direkt från mailet hos närmsta postombud för att retunera produkten (QR-koden går endast att scanna från originalmailet). Skulle det vara så att QR-koden ej går att scanna så kan du läsa upp siffrorna under QR-koden för ombudet så att de kan skapa en fraktsedel. Behöver du en ny frakthandling i fall att QR-koden ej fungerar vänligen kontakta oss så kommer vi att maila dig en returfraktsedel som du sedan får skriva ut för att ta med dig till postombudet. Paketet blir spårbart och alla eventuella kontakter med fraktbolagen sköter vi. Det innebär också en snabbare handläggning. Ofta blir det billigare att köpa returen av oss jämfört med att köpa direkt från Postnord eller liknande.
Vi skickar en frakthandling tillbaka till din e-post. Detta sker under kontorstid, måndag till fredag 07:00-17:00 ej helger och röda dagar.
Hur registrerar jag min retur via Mina sidor?
Logga in på ditt medlemskonto och gå till köphistorik, du kommer då att se en lista över alla dina beställningar. Tryck på Returnera en produkt för att komma vidare.
Bocka i produkten/erna du vill returnera, och kontrollera att du valt rätt antal.
Läs igenom och acceptera våra returvillkor, klicka sen på registrera retur.
En bekräftelse på att din retur är registrerad skickas sen till din mail:
Vänligen observera att vid retur av pallförsändelser behöver du kontakta vår kundservice
Fraktkostnad om du köper returen av oss
0-10 Kg 99kr
10-20Kg 399kr
Över 20kg (pall) 699kr