Du skapar ett garantiärende genom att kontakta vår serviceavdelning via länken nedan. Se till att du har följande information tillgänglig när du skapar ett garantiärende:
- Ordernummer - numret finns på din orderbekräftelse från när du köpte produkten. Om du inte har något ordernummer ber vi dig söka fram ordern via Mina sidor. Om du inte har ett konto på Mina sidor så kan du läsa här hur du skapar det.
- Artikelnummer på produkten det gäller.
- Serienummer på produkten.
- Tydlig felbeskrivning.
Du kontaktar sen vår Serviceavdelning via vårt kontaktformulär, under rubriken "Det gäller en reklamation eller ett garanti-/serviceärende". Du behöver ange din e-postadress och ditt ordernummer, samt vilken produkt det gäller. Ju tydligare beskrivning du kan ge, desto snabbare kan vi hjälpa dig med ditt garantiärende.
När du registrerat ditt ärende så kommer vi att kontakta dig, antingen om vi har fler frågor eller med det underlag du behöver för att sända iväg din produkt till auktoriserad verkstad. Om det är ett godkänt garantiärende så står Proffsmagasinet för returkostnaden.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.