Du skapar ett garantiärende genom att kontakta vår Serviceavdelning via länken nedan. Se till att du har följande information tillgänglig när du skapar ett garantiärende:
- Webordernummer - numret finns på din orderbekräftelse från när du köpte produkten. Om du inte har något webordernummer ber vi dig söka fram ordern via Mina sidor. Om du inte har ett konto på Mina sidor så kan du läsa här hur du skapar det.
- Artikelnummer på produkten som ska returneras
- Felbeskrivning
Du kontaktar du vår Serviceavdelning via vårt kontaktformulär, under rubriken "Det gäller en reklamation eller ett garanti-/serviceärende". Du behöver även ange din e-postadress och ditt ordernummer, samt vilken produkt det gäller. Ju tydligare beskrivning du kan ge kring felet, desto snabbare kan vi hjälpa dig med ditt garantiärende.
När du registrerat ditt ärende så kommer vi att kontakta dig, antingen om vi har fler frågor eller med en returfraktsedel. Om det är ett godkänt garantiärende så står Proffsmagasinet för returkostnaden.