Ibland börjar produkter krångla och om du har köpt produkten hos oss så hjälper vi dig gärna med service och garantiärenden. Men innan vi skapar upp ett serviceärende åt dig för dina hörselskydd ber vi dig att kontrollera följande:
Problem med Bluetooth-koppling
Har du provat att fabriksåterställa dina kåpor?
I samband med detta måste du glömma enheten på din mobiltelefon så att du parar ihop enheten på nytt efter fabriksåterställning. Se denna video för hur du går tillväga:
Testa att koppla mot en annan mobiltelefon
Det kan vara bra att utesluta att det är fel i kommunikationen med just din mobiltelefon. Anslut kåpan till en annan mobiltelefon, gärna av annat märke. Om det fungerar med en annan mobil så kan det vara något i din mobiltelefons inställningar som krånglar.
Problem med mikrofonen
Håll mikrofonen nära munnen
Eftersom Peltor WS Alert har en bullerreducerande mikrofon är det mycket viktigt att man placerar mikrofonen nära munnen. Mikrofonskyddet ska i princip snudda munnen, rätt avstånd mellan mun och mikrofon är max 3-5 mm.
Prova att koppla in en annan mikrofon
Har du provat att byta mikrofon med någon kollega eller vän? Detta kan vara smart för att vi ska kunna avgöra om felet är mikrofonen eller kontakten på själva hörselskyddet. Om mikrofonen är trasig och det inte omfattas av garanti så kan du köpa ny mikrofon som reservdel.
Rengör mikrofonen
Har du rengjort din mikrofon, så att den inte är full av smuts? Ibland man vindskyddet bli så pass smutsigt att det påverkar ljudkvaliteten. Testa att ta bort vindskyddet, men kom ihåg att alltid ha ett vindskydd eller skyddstejp på plats vid användning i dagligt bruk.
Om inget av ovanstående fungerar
Om du provat ovanstående punkter och ändå inte upplever någon förbättring så är du välkommen att skapa ett serviceärende via länken nedan. Kom ihåg att ha nedanstående information tillgänglig när du skapar ett serviceärende:
- Ordernummer (från när du köpte produkten)
- Modell på telefon (gäller vid problem med parkoppling)
- Felbeskrivning
Ditt hörselskydd kommer skickas till 3M Peltor i Värnamo så att deras tekniker får undersöka din produkt. Generellt sätt tar det 1-1,5 arbetsvecka (ej helger eller röda dagar) innan dina hörselskydd är på väg tillbaka till oss. Vi har inga låneskydd att erbjuda.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.