Ibland går dessvärre saker sönder på vägen. Om ditt paket är skadat vid ankomst ser vi helst att du vägrar motta ditt paket. Om du redan tagit emot paketet, måste du omgående kontakta speditören för att skapa upp ett reklamationsärende. Reklamationen måste ske redan samma dag som mottagandet av produkten om det är synliga skador på emballaget. Du skapar ett reklamtionsärende hos Postnord här.
Så snart du fått ett ärendenummer på reklamationen från speditören kontaktar du vår Serviceavdelning via vårt kontaktformulär, under rubriken "Jag har en fråga på en lagd order" >> "Jag har fått ett skadat paket". Du behöver även ange din e-postadress och ditt ordernummer. Det är en fördel om du i text beskriver ärendet samt att du bifogar bilder och information om speditörens ärendenummer. Allt detta går att göra direkt i kontaktformuläret. Så snart vi har all information så kan vi lösa reklamationsärendet.
Nedan ser du vilka val du ska göra i kontaktformuläret.
Exempel från vårt kontaktformulär:
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår Serviceavdelning.